Hyvät tilat espoon Olarissa, mukava ja rento meininki! Lue lisää Takado Ry:n salista ja treeneistä.

1.Milloin seura on perustettu ja missä nykyinen sali sijaitsee? / 2.Mitä lajeja teillä treenataan?

Takadon nykyiset tilat sijaitsevat Espoossa osoitteessa Pihatörmä 1D (Piispanportti, Länsikeskus, 4. krs). Kauppakeskus Isolta Omenalta kävelee salille noin 5 minuuttia.

Takado aloitti ensimmäisten seurojen joukossa Suomessa brasilialaisen jujutsun määrätietoisen harjoittelun 90-luvun alussa. Alkuperäiseltä nimeltään Tapiolan Karate Dojo, joka sittemmin lyhennettiin Takadoksi 2000-luvun puolella, aloitti toimintansa vuonna 1979 Wado ryu karatella ja vuonna 1979 mukaan liitettiin jujutsu. Seuraavina uusina lajeina tarjontaan tulivat escrima vuodesta 1981 sekä myöhemmin kobujutsu, Chinese Boxing ja kyudo. Tällä hetkellä aktiivisesti harrastetut kamppailulajit ovat brasilialainen jujutsu, escrima sekä eurooppalainen jujutsu.

3.Paljonko teillä on treenaajia?

Seurassamme treenaa tällä hetkellä reilu sata henkilöä, joista noin kolmannes on junioreja.

4.Kerro seurasta/treenaajistanne jokin funny fact:

Seuramme päävalmentaja Markku Juntunen on Suomen ensimmäinen mustavyö (2004) ja tällä hetkellä edelleen Suomen korkein vyöarvo. Lisäksi Suomen ensimmäiset brasilialaisen jujutsun peruskurssit, ensimmäiset junioriryhmät, ensimmäinen värivyö, ensimmäinen naisten värivyö, ensimmäiset junnukisat ja ensimmäinen naisten leiri ovat osa seuramme historiaa.

5.Mistä ulkopuolinen tunnistaa seurassanne harjoittelevat kamppailijat?

Vahva perustekniikka!

6.Miksi meillä on kiva treenata?

Meillä on kiva treenata, koska seuramme jokainen jäsen on yhtä arvokas ja jokainen voi harjoitella seurassamme juuri itselleen sopivalla painotuksella. Treenejä on tarjolla jokaisena viikonpäivänä useampia, joten oman treenaamisen saa helposti sovitettua hektisempäänkin arkeen.

7.Millaisia alkulämpöjä seurassanne suositaan?

Alkulämmöt riippuvat treenivuoron vetäjästä sekä treenin tarkoituksesta. Jokaisella ohjaajalla on oma näkemyksensä alkulämmöistä, mutta yleisesti ottaen treenit alkavat nopealla yleislämmittelyllä, jatkuen lajinomaisilla harjoitteilla tai drilleillä sekä liikkuvuusharjoituksilla.